toeter

Data, Analyse & Optimalisatie

Analytics

Wil je weten hoe jouw website scoort in Google? Ben je benieuwd naar het aantal bezoeken; de paginaweergaves; het gemiddeld aantal pagina’s per bezoek; de gemiddelde tijd per bezoek of het nieuwe bezoekpercentage?

Dan helpen we je graag met het instellen van Google Analytics. Met Google Analytics, dé webstatistieken tool van Google, kun je jouw websitebezoek meten en data vergaren waarmee je je website kunt verbeteren. Google Analytics biedt inzage in een veelheid van data, waarmee je inzicht krijgt in je websiteverkeer en marketingeffectiviteit.

Na implementatie van Google Analytics en eventuele extra toepassingen is het zaak om deze goed inzichtelijk te maken. Dit kan middels onze uitgebreide rapportage en dashboarding.

Analyse & Advies

Meten is weten! Dan weet je of je de zaken doet die renderen. Allereerst kijken we naar de doelen, welke doelen hebben we gesteld en welke KPI’s (key performance indicators) we daarvan analyseren. We gaan onderzoeken hoe we meer online bezoekers kunnen krijgen via bijvoorbeeld de inzet van social media en het bereik kunnen vergroten.

Wanneer doelstellingen, doelgroepen en kanalen zijn bepaald, komt de content en uitvoering daarvan in beeld.

We analyseren bijvoorbeeld:

  • Het aantal bereikte personen (+ resultaten t.o.v. de maanden daarvoor)
  • Het aantal nieuwe pagina likes (+ resultaten t.o.v. de maanden daarvoor)
  • Aantal posts via de hashtags #
  • Engagement op de berichten (+ resultaten t.o.v. de maanden daarvoor)
Data visualisatie

Datavisualisatie, ook wel kennisvisualisatie of wetenschappelijke visualisatie genoemd, is het vakgebied, dat zich bezighoudt met het visueel weergeven van gegevens. Door data visualisatie kun je in één oogopslag zien hoe je bedrijf online presteert. Wie wil dat nou niet? Veel online platforms hebben inmiddels hun eigen overzichten, maar deze zijn vaak onoverzichtelijk. Udinga Media introduceert daarom Online Marketing Rapportages. Door middel van een periodieke rapportage is het mogelijk om álle verkeer te monitoren.

Udinga Media zet alle statistieken via webtools zoals bijvoorbeeld Facebook Insights, Google Analytics, MailChimp en Google Ads in één klantspecifiek overzicht.

Een goede online marketing rapportage is essentieel om het zakelijke succes van je online aanwezigheid te monitoren. Weten hoeveel bezoekers je website vinden, via welke bronnen ze zijn binnen gekomen, waar ze op klikken en welke pagina’s er bijvoorbeeld goed of minder goed bezocht worden.

Wij slaan ons een weg door jouw marketingdata.

Contact

logo-um_1_oranje

Vragen? Stuur een mail:

Annigje: annigje@udingamedia.nl
Ralph: ralph@udingamedia.nl

0522 – 44 29 63

Eekhorstweg 31c
7942KC Meppel

Volg ons op:

Udinga Media | 2005 – 2018